Nieuwsbrief week 4

Nieuws uit de Kerkstraat

Al weer ruim twee weken leven we in 2021 en we zijn druk in de weer geweest voor actie Kerkbalans. Uiteraard zijn we er al veel langer mee bezig, de folder die u in de bus hebt gekregen moet ver van te voren in elkaar gezet worden, foto’s moeten er in gezet worden, teksten moeten verzameld worden en als dat naar tevredenheid is en door diverse mensen is bekeken, dan kan er besteld worden
Dit keer waren er strubbelingen, het ging niet zoals ik graag gewild had. Op het moment dat de folder klaar was, opgeslagen in een word document en in een PDF file, wilde ik deze documenten via de site van Kerkbalans versturen. Ik kon echter zoeken wat ik wilde maar ik vond niet wat ik ZOCHT. Het was zelfs zo erg dat ik er enigszins moedeloos van werd. Was ik oud aan het worden? Snapte ik het niet meer? Je gaat zo aan je zelf twijfelen, zeker omdat dit soort bestellingen maar een keer per jaar voorkomen. Na nog een keer alles gelezen te hebben en even verder doorgeklikt te hebben, stond daar opeens een zin dat ik een eigen gemaakte folder via een mail moest opsturen. Nou zo gezegd, zo gedaan. Wat schetst mijn verbazing dat ik per omgaande de mails weer terug kreeg. Mail adres onbekend……o, ik kan hier zo slecht tegen……nog een keer geprobeerd…………weer per omgaande alles terug.
Toen was ik het zat……..ik ging bellen. Tot 8 keer aan toe geprobeerd en tot 8 keer aan toe kreeg ik te horen: “momenteel zitten we in een vergadering en kunnen u niet te woord staan, probeert u het later nog eens”. Wat zat ik te balen, het kost allemaal tijd en dan heb je nog niets. Thuis gekomen ben ik maar weer verder gegaan met bellen (de tel ben ik kwijt) en zowaar om half 5 kreeg ik iemand aan de lijn. Op mijn vraag waarom ik mijn mails allemaal retour kreeg moest de goede man mij vertellen dat er juist die ochtend aan de site gewerkt was maar dat ze nog niet op de hoogte waren van het probleem met het mail adres! Daar konden ze nu ook gelijk actie op ondernemen. Zij blij dat ik op het goede moment belde! Maar hoe is het mogelijk dat ik nou net die ochtend gebruik ging maken van die site! Geheel onterecht heb ik aan mezelf getwijfeld, ik was toch niet te oud om de boel niet te snappen. Ik kreeg van hem een ander mail adres en daar mocht ik mijn bestelling naar toe sturen. Zo gezegd, zo gedaan. Het wachten was op de proefdruk, zodra ik die binnen had en mijn fiat had gegeven, konden de folders uitgedraaid worden.
Het thema van actie Kerkbalans is: “geef vandaag voor de kerk van morgen”. Een mooi thema dat je aan het denken zet. Want hoe zal het voortbestaan van de kerk zijn? Welke generatie na ons, zal nog een kerk bezoeken? Is er nog behoefte aan over een x aantal jaar? Vragen die ons bezig houden, vragen waar we geen antwoord op hebben. Maar stel dat er behoefte aan is, dan is het aan ons om te zorgen dat ook die generatie de gelegenheid krijgt om het zelfde te beleven zoals wij het beleven. Een deur die altijd open staat, een prettige omgeving, mensen die naar elkaar omkijken, waar je altijd naar binnen kunt lopen voor een praatje, een plek waar gevierd wordt, waar gerouwd wordt, waar gelachen wordt maar waar ook een traan gelaten wordt. Voor ons is het onvoorstelbaar dat dit niet zo door zal gaan zoals het nu is. De tijd zal het leren, en wij kijken vooruit. Vooruit naar actie Kerkbalans, hoe zal het dit jaar gaan? Kunnen we weer rekenen op alle vrijwilligers die de folders weer verspreiden? Begeleid door mevrouw Min weten we eigenlijk wel zeker dat het ook dit jaar weer gaat lukken.
In de folder vind u ook een brief met op de achterkant het automatische incasso formulier. Nogmaals wijzen wij er op dat een automatische incasso, zonder tegenbericht, gewoon door gaat. Mocht u de automatische incasso willen stoppen dan is een belletje naar de kerk voldoende, maar als u uw bijdrage wilt aanpassen dan verzoeken wij u om een nieuw formulier in te vullen met het nieuwe bedrag, zet aan de bovenkant Wijziging en dan komt het vanzelf weer goed.
Helaas kan ik u niet persoonlijk te woord staan, want wegens de plotselinge sluiting van het kantoor zit ik nu volledig thuis te werken. En dit zal nog wel even duren want eind januari (mits er geen ziek en zeer tussenkomt) ben ik een paar weken uit de roulatie. En dan hoop ik van ganser harte dat ik na half maart zo af en toe weer in kantoor mag zitten en mijn werkzaamheden weer kan uitvoeren. Maar in die tussentijd zullen mijn collega’s u te woord staan, want de werkzaamheden in en rond de kerk gaan gewoon door.

Voor nu wens ik u een fijne week, denk om u zelf, om elkaar en blijf gezond.
Hartelijke groet, Astrid Wiebering – Vlaar

Vieringen

  • Zondag 24 januari – 10.00 uur (reserveringsbewijs verplicht)
    Eucharistieviering
    Voorganger: P. Bindels
    Gebedsintentie:
    Gerard Schuijt
  • Woensdag 27 januari – 09.30 uur
    Géén viering
  • Vrijdag 29 januari – 09.30 uur
    Géén viering
  • Zondag 31 januari – 10.00 uur (reserveringsbewijs verplicht)
    Woord- en Communieviering
    o.l.v. parochianen
    Gebedsintenties:
    Wim de Backker, Maria de Wildt-Tesselaar, Pieter Jonker en Aafje Jonker-Wever

Extra Nieuws

Geachte Parochianen

Het bestuur van de parochie Bron van Levend Water heeft, in samenspraak met het pastoresteam,
in de afgelopen Kerst- en Nieuwjaarsperiode alle kerkdiensten afgelast.
Directe aanleiding daartoe was het feit dat direct betrokkenen de afgelopen periode
in quarantaine moesten doorbrengen.
Nu hun situatie gelukkig is verbeterd, is het weer mogelijk
om de vieringen na 19 januari gedeeltelijk en onder voorbehoud op te starten.
Alle andere bijeenkomsten kunnen voorlopig geen doorgang vinden.

Nog steeds is het aantal besmettingen onrustbarend hoog
en zijn we erg terughoudend met het organiseren van activiteiten in onze kerkgebouwen.
Ook willen we geen druk leggen op onze vrijwilligers:
ze moeten zich op geen enkele wijze verplicht voelen
om aanwezig te zijn als ze dat niet aandurven.

Vanaf 19 januari kunnen de weekendvieringen in Heiloo en Egmond aan den Hoef
onder de geldende restricties weer gehouden worden.
Voor deze vieringen hanteren we een maximum van 30 kerkgangers per dienst.
In Akersloot blijft de kerk tot nader aankondiging gesloten.
Op tv en via de websites van de parochie www.rk-bronvanlevendwater.nl
en van het bisdom www.bisdomhaarlem-amsterdam.nl zijn vele kerkdiensten te volgen.

De kaarten voor de vieringen van de zondagen in Heiloo zijn op
woensdag- en vrijdag ochtend tussen 9:00 en 12:30 verkrijgbaar op het secretariaat in Heiloo.

De redactie van het parochieblad heeft in overleg met het parochiebestuur besloten
de vastentijd-editie van het blad, die op 14 februari zou verschijnen te laten vervallen.
We hopen de Paaseditie weer te kunnen bezorgen.
Wilt u ons helpen met mooie artikelen om het Paasblad te vullen?
Kopij ontvangen wij graag uiterlijk 2 maart aanstaande.

U kunt alle actuele informatie vinden op de website www.rk-bronvanlevendwater.nl.
Onze secretariaten in Heiloo, Akersloot en Egmond aan den Hoef blijven voorlopig gesloten.
Voor spoedgevallen blijven we bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

namens het parochiebestuur,
Kees van Went, secretaris

© 2018 Bron van Levend Water. Alle rechten voorbehouden. | Privacybeleid

ontwerp: designw.nl - technische realisatie: webheld.nl